Gefeliciteerd!

Jij wordt een deelnemer op de Online Creamarkt

Gefeliciteerd!! Uit alle aanmeldingen hebben we jou geselecteerd om deel uit te maken van de speciale nazomer editie van de Online Creamarkt. Op deze pagina vind je alle informatie over het evenement, wat je kunt verwachten en hoe je alles uit jouw deelname kunt halen. Vergeet ook niet jouw deelname te bevestigen!

Ervaringen

De Online Creamarkt is in 2020 ontstaan als tegenbeweging op alle markten die niet door konden gaan. Wij bedachten een concept voor een fijn digitaal alternatief en organiseerde vanaf dat moment maar liefst 5 succesvolle edities. Ruim 35000 bezoekers kwamen op onze gezellige online markten kijken naar het moois dat meer dan honderd verschillende deelnemende makers te bieden hadden. En deze editie ben jij daar één van! Door steeds te blijven vernieuwen en mee te bewegen met de wensen van makers en bezoekers, is het evenement uitgegroeid tot een blijvertje met stabiele cijfers en elke keer weer enorm enthousiaste reacties.

Hieronder een aantal ervaringen van deelnemers en bezoekers.

“Wat een geweldig feestje organiseren Soraya en Nicole met de Online Creamarkt! Dat echte, gezellige marktgevoel, maar dan online. Zoveel positiviteit en wat een leuke vormgeving: ik heb genoten in mijn digitale kraam! En op rustige momenten zelf ook even heerlijk digitaal rondgestruind. Dit zou ik elk weekend wel willen 🙂 Dank jullie wel!”
"Super goed georganiseerd Soraya en Nicole, bedankt!👌"
"Ik heb zojuist even een rondje gemaakt over de markt: leuk die diversiteit! Stuk voor stuk originele standhouders met een mooi assortiment! Ik wil jullie voor deze editie dan ook allemaal veel succes wensen!"
Linda van Herten
Bezoeker
"Leuk dat er weer een markt is georganiseerd! Ik vind het leuk om op deze manier tijdens een online wandeling voor mij onbekende winkeltjes te ontdekken 😊"
Marloes
Bezoeker
"Wat een leuk initiatief en super mooi vormgegeven! Tof!"
Mathilde
Bezoeker

Lees meer over wat de bezoekers van het evenement vinden in het gastenboek.

Voor jou als deelnemers zal een online markt een compleet andere ervaring zijn dan een offline markt. Waar offline markten vaak vooral lokale bezoekers aantrekken, kent een online markt geen limiet aan omvang en locatie. Als potentiële bezoekers straks fan van jou zijn en langs jouw kraam lopen, kunnen ze je gaan volgen of jouw website bezoeken en daarmee blijvend onderdeel gaan uitmaken van jouw netwerk. Jij als maker hoeft niet non-stop bij jouw kraam aanwezig te zijn en bespaart veel tijd want de opbouw regelen wij! Aan de andere kant zullen bezoekers  op een offline markt sneller overgaan op een impuls aankoop, waar op een online markt klanten jouw producten gemiddeld eerst 4x voorbij moeten zien komen online voordat ze overgaan tot een aankoop. De Online Creamarkt speelt dus vooral in op onmisbare bouwstenen voor het lange termijn succes van jouw onderneming in plaats van korte termijn “winst” vanuit verkopen.

Door jouw deelname bouw je op een unieke manier  aan de groei van jouw netwerk, een professioneel imago en zorg je ervoor dat jouw producten gezien worden door duizenden nieuwe potentiële klanten. Door het unieke karakter van de markt, betaalde en organische social media promoties en onze optionele extra diensten helpen we je zo goed mogelijk om ook verkopen te genereren maar je kan dus verwachten dat dit wat meer moeite kost van op een offline markt. 

Tijdlijn

Ma 16 aug – Deadline deelname bevestiging en betaling

– Hierna krijg je zo snel mogelijk toegang tot de aanlevermap incl. instructies daarvoor.

Ma 23 aug – Deadline aanleveren foto’s i.v.m. avatar

Di 1 sept – Deadline aanleveren overige gegevens

tot zo 19 sept  – Kramen worden gebouwd

Ma 20 sept t/m do 24 sept – Controleer dat de functies in jouw kraam goed gekoppeld zijn

vr 24, za 25, zo 26 sept - Eerste weekend geopend!

Di 28 sept – Deadline aanleveren materiaal tweede weekend

Wo 29 sept – Producten worden gewisseld

Do 30 sept – Controleer je je kraam opnieuw

vr 1, za 2, zo 3 okt - Tweede weekend geopend!

Ma 11 okt – Resultaten mail met bedankje en survey

Tips & tricks

Om het meeste uit je deelname te halen hebben we hier een aantal praktische adviezen en tips voor je op een rijtje gezet. 

Sociale media

  • Voor elke editie maken wij een eventpagina aan op Facebook. Als je wil maken we jou mede beheerder van deze pagina zodat jij ook jouw netwerk kunt uitnodigen voor dit event en berichten kunt plaatsen. (Deze pagina bereikt tot wel 100.000 mensen, dus zeker de moeite waard!)
  • Tag @handmadeinholland en @handwerkmarkt wanneer je iets deelt op Instagram m.b.t. de Online Creamarkt. Wij kunnen dit bericht dan gemakkelijk delen.
  • Deel tijdens de openingsdagen ook eens een story over een paar van je markt-buren en tag hen daarbij. Zo help je elkaar met meer bereik en ontstaat er meer kruisbestuiving tussen jullie fanbases.

Eigen media

  • Schrijf een blog/stukje op je website over dat jij gaat deelnemen aan de Online Creamarkt. ‘Online Creamarkt’ is een veelgebruikte zoekterm via Google. Door hierover een stukje te schrijven is ook jouw website ineens vindbaar wanneer men zoekt naar meer informatie over ons digitale event.
  • Ook top voor SEO is het plaatsen van een linkje naar de Online Creamarkt. Onze website linkt natuurlijk door naar die van jou, doe jij dat ook terug dan verbindt het onze websites op de lange termijn. 
  • Neem het nieuws mee in je nieuwsbrief. Leuk nieuws om jouw fans van op de hoogte te brengen toch? Het beste kun je verwijzen naar de homepagina, vanaf daar is de markt snel te bezoeken wanneer deze open is en is er duidelijke informatie beschikbaar wanneer de markt gesloten is.

Extra diensten

Kun jij wel een extra boost gebruiken of wat hulp bij het selecteren van je producten, schrijven van je korte introductie of een pakkende CTA? Met deze extra diensten kunnen we jou als creatieve ondernemer nog verder helpen. Klik op een van de buttons om de dienst alvast in je winkelmandje te plaatsen.
Meer bijpassende diensten vind je op de pagina wanneer je doorklikt om je deelname te bevestigen onderaan deze pagina.

Uitgelichte kraamhouder

Wil jij wel wat meer in de spotlight staan vooraf en tijdens de Online Creamarkt? Dat kan! Op basis van een aantal interview vragen plaatsen wij een uitgelicht stukje op onze website voordat de markt begint. Deze feature wordt meegenomen in onze communicatie naar bezoekers voor en tijdens de openingsdagen van de markt. Dit doen we vanuit alle kanalen van de Online Creamarkt zoals de nieuwsbrief en de FB eventpagina (niet vanuit onze eigen social media accounts). En er komt een extra knop bij jouw kraam waar men kan doorklikken naar het stukje.

Na afloop van de editie blijf het stuk online op deze website. Op de pagina met oud-deelnemers wordt jij extra uitgelicht binnen het kader van jouw editie en ook daar is weer een button naar het interview te vinden. Langdurige extra vermelding dus, die goed is voor vindbaarheid en SEO.

Begeleiding

Soraya staat je graag bij in het maken van tactische keuzes voor producten, het schrijven van teksten en het slim inzetten van jouw deelname aan de Online Creamarkt. Een snelle sessie van 45 minuten kan je op weg helpen met een stukje extra begeleiding of boek een dubbele sessie waarin Soraya jouw teksten kan schrijven en/of kan meedenken over een slimme (kortings)actie om bezoekers van de Online Creamarkt sneller over de streep te trekken. 

Bevestig je deelname

Deadline: ma 16 augustus

Bevestig je deelname aan de Online Creamarkt door het bedrag voor de huur van een kraam af te rekenen via deze website. Doe dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk op maandag 16 augustus. 
Na betaling ontvang jij een PDF van de factuur incl btw specificatie voor jouw administratie en krijg je binnen enkele dagen een mail met de koppeling naar Google Drive, waar instructies klaarstaan over het aanleveren van de benodigde gegevens.

Annuleren

Kun of wil je tóch niet deelnemen aan (deze editie van) de Online Creamarkt, meld je dan direct af door een mailtje te sturen naar standhouders@onlinecreamarkt.nl. Wij geven jouw plek snel door aan een andere creatieve maker en desgewenst kun je dan meedoen aan de volgende editie.

Bij het annuleren nadat je je deelname hebt bevestigd en je toegang hebt gekregen tot de aanlever-map, zal er 50% van de deelname prijs worden teruggestort. Wanneer de  werkzaamheden aan jouw avatar en/of kraam gestart zijn, is terugbetaling nier meer mogelijk.

Betaal jij niet (op tijd) en hebben wij geen mail van jou ontvangen om je af te melden? Dan wordt je deelname geannuleerd en zal je je opnieuw moeten aanmelden via het inschrijfformulier voor een eventuele volgende editie.